Înapoi la prezentare generală
Aeroport

Aeroportul Internațional Henri Coandă București

Otopeni, România / 08.2020 - 01.2021

În doar 5 luni PORR Construct a modernizat una dintre cele mai importante piste ale Aeroportului Internațional Henri Coandă din București.

PORR Construct s-a ocupat de proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a structurii existente a PDA2. Acestea se referă la zonele de racordare cu căile de rulare, construirea unui nou sistem de drenare a apei pluviale și modernizarea sistemului de balizaj existent.

Structura rutieră a pistei a fost proiectată în conformitate cu cerințele clientului și cu normele și standardele aviatice în vigoare. Pista, cu o lățime de 45 de metri, are în profil transversal o pantă de 1,3%, fiind încadrată pe ambele părți de acostamente cu o lățime de 7.5 m și o pantă de 2.5%. Pentru dimensionarea structurii rutiere portante a fost necesară asigurarea unui PCN de 92 R/D/W/T.

Lucrările de reabilitare au constat în frezarea asfaltului existent (28.600 m2) și a straturilor de beton (46.900 m2) pe o adâncime variabilă, înlocuirea plăcilor de beton deteriorate (6.500 m3), recalibrarea și recolmatarea rosturilor (115.000 m), împreună cu așternerea straturilor de mixtură asfaltică (117.000t) și marcaje (16.000 m2) în vederea reluării funcționalității pistei.

Pentru prima dată, PORR Construct a folosit un sistem automat de control al așternerii straturilor de asfalt aeroportuare, îmbunătățind atât precizia, cât și productivitatea. Procesul de așternere a straturilor de mixtură asfaltică a fost realizat cu ajutorul sistemelor electronice de orientare  non-contact care au ghidat finisoarele, astfel încât acestea să nu mai aibă nevoie de ajutorul firelor de păstrare a cotei. Așternerea mixturilor asfaltice cu ajutorul sistemelor automate permite eliminarea nodurilor,

O fotografie cu pista de aterizare la răsărit.

Date și cifre


Companie

PORR Construct SRL

Tip

Aeroport

Durata de funcționare

08.2020 - 01.2021

Beneficiar
Compania Națională Aeroporturi București

Zbor lin.

pinilor, senzorilor, clemelor și a firelor de păstrare a cotei.

Echipa BIM a implementat acest instrument de digitalizare cu ajutorul Trimble PCS900 Paving Control System și a datelor de intrare (modele 3D) generate intern. Colegii responsabili cu așternerea straturilor de mixtură asfaltică au fost încântați să înlocuiască metodele tradiționale de topografie și asfaltare cu modelele 3D și ghidarea electronică.  

Durata inițială prevăzută pentru execuția lucrărilor a fost de opt luni. Pe fondul diminuării substanțiale a traficului ca urmare a pandemiei COVID-19, PORR Construct a reușit să reducă durata execuției la aproximativ 5 luni.

Date tehnice.

Lungimea pistei3.5km
Marcaje16.000m2
Suprafață construită25ha
Asfalt117,000t
Beton6,500m3
Balast78,000m3
Drenuri8,100m
Cabluri de alimentare primare și secundare180,000m
Lămpi de balizaj1753 bucăți
Instrument de navigație PAPI8 bucăți

În domeniul construcțiilor, ceea ce contează în final sunt proiectele realizate cu succes. PORR are multe astfel de proiecte.