Înapoi la prezentare generală
Cale ferată

Linia CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră, lot 1

Grădiștea, România / 01.2021 - 05.2024

Linia de cale ferată București Nord – Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră este parte a rețelei TEN-T Comprehensive și are importanță strategică. Aceasta linie de cale ferată traversează Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria și conectează coridorul Rin – Dunăre cu Bulgaria, Grecia și Turcis  Din cauza inundaţiilor din 2005, podul de cale ferată peste râul Argeş la Grădiştea s-a prăbuşit, linia a fost închisă traficului până la finalizarea acestui proiect. nemaifiind folosită anterior finalizării acestui proiect.

Pionierat pentru infrastructura feroviară românească

În cadrul acestui proiect, s-au reabilitat 70 km de cale ferată existentă și s-au construit 14 kilometri de linie nouă. Lucrările au presupus, de asemenea, construcția a patru poduri cu o lungime cuprinsă între 45 și 136 de metri, a unui viaduct de 1.226 metri și a zece podețe de tip C2. În plus, au fost realizate două clădiri noi și 650 de metri peroane, iar o clădire existentă a fost reabilitată.

Peron modern, parțial acoperit, în centru, cu linii de cale ferată la stânga și dreapta sa. O zonă asfaltată lângă linia din stânga, iarbă în continuarea acesteia. Împrejmuire în fundal, pe partea dreaptă.

Date și cifre


Companie

S.C. PORR Construct S.R.L.

Tip

Cale ferată

Durata de funcționare

01.2021 - 05.2024

Beneficiar
Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” – SA

Un tren spre Grădiștea

Premieră în utilizarea sistemului Slab Track

Sarcina mai complexă a fost construcția podului peste râul Argeș. Cu o lungime totală de 1.362,1 metri, acesta este unul dintre cele mai lungi poduri din România, în execuția sa utilizându-se, în premieră pentru Rom\nia  Slab Track, un sistem de cale ferată nebalastată care reprezintă  o alternativă viabilă la calea ferată convențională cu traverse de beton și șină și permite personalizarea în funcție de necesitățile proiectului. Acesta folosește ca elemente principale plăci prefabricate din beton armat, special concepute pentru a prelua încărcările din traficul feroviar și a le transfera către straturile de sprijin. Mentenanța simplă, rapiditatea montajului și costurile de manoperă reduse sunt doar câteva dintre avantajele acestui sistem. O altă particularitate a acestui pod o reprezintă primul tablier de pod din România integral sudat, format din grinzi cu zăbrele cu calea jos (GZCJ). La podurile mai scurte de pe traseu, s-a recurs de asemenea la o soluție modernă, cu tabliere metalice. Per total, o realizare remarcabilă, care duce pe noi culmi infrastructura românească.

În domeniul construcțiilor, ceea ce contează în final sunt proiectele realizate cu succes. PORR are multe astfel de proiecte.